6. Din favoritbok.

2012-02-11 13:51:15 / 0 kommentarer kommentera inlägget?..


Blir nog rätt svårt att säga EN... Finns så många bra böcker. Men en bokserie jag aldrig trodde att jag skulle tycka om är The Hungergames. Jag läste första boken typ nån vecka innan jul och läste ut den på typ en vecka. Nu har jag precis blivit klar med andra boken och ska börja på den tredje och sista :) Första boken handlar om en tjej som heter Katniss som bor i ett land som heter Panem, som var det gamla nordamerika. Landet består av 12 distrikt och varje distrikt gör olika saker, t.ex fiske, textil, jordbruk m.m. 'Huvudstaden' styr landet, och för att visa att dom äger allt och alla i landet så hålls en årlig tävling vid namn Hungerspelen. I varje distrikt väljs en tjej och en kille ut som deltagare, det blir alltså 24 deltagare. Och den enda reglen som finns är att den sista överlevande vinner. Katniss lillasyster blir utvald som deltagare och Katniss anmäler sej som frivillig istället för sin syster. Den är väldigt spännande och gripande..., älskar den!
Filmen kommer ut 23 mars med... :3

Kommentarer

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu