Röda rosor,

2011-09-13 19:38:39 / 1 kommentarer kommentera inlägget?..


Har precis sattit i en bukett rosor i en vas, som min kära far köpt tillsammans med ett gravljus till mej. Rosorna och ljuset ska jag ta med mej till skolan imorgon och lägga utanför vår glaskorridor. För att hedra Simon Finér.
Igår inträffade en olycka mellan Huskvarna och Jönköping, en ung man blev påkörd av ett tåg. Den unga mannen hann bara bli tretton år gammal. Tretton bast. Han gick i sjuan på min skola. Jag har gått i samma korridorer som honom, suttit i samma klassrum som honom, blivit undervisa av samma lärare som honom. Och nu är han borta. Det kan ta flera år att bygga upp sitt liv, men det kan ta slut på bara några sekunder. Det känns hemskt att veta.
Jag är kycklig för att jag lever. För att jag har underbara vänner och en underbar pojkvän, underbara föräldrar, och underbara lärare, och speciellt en underbar klass. Älskar er 9a! Jag är glad över att jag lever. Och jag erkänner att det inte är alltid jag tänker så.
Älskar dej ♥
Vila i frid Simon! ♥

Kommentarer

"Det kan ta flera år att bygga upp sitt liv men några sekunder så slutar det." Citerade inte helt rätt men fy fasiken vad sant det är! Usch, det är så hemskt. Älskar också alla i 9A och är så glad att det inte var någon från vår klass, eller att det var Pomhrey! Förstod att hon betydde mycket för mig när jag pratade med henne i glaskorridoren om Simon. Tyvärr hade jag inte med någon blomma eller ljus för jag känner att när någon dör vill jag ge något personligt. Tycker dock det var så fint med alla blommor och allt där och är så glad att skolan varit så fin och gjort så här!

och det är overkligt, det är sånt som händer runtomkring, i tidningar och filmer, men inte på riktigt. 2011 (den senaste tiden) har dret hänt alldeles för mycket under!

2011-09-14 19:33:24

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback
  
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu